Tüketicilerin Şikayeti Arttı

Pandemi döneminde sokağa çıkma yasaklarının ilan edilmesi ve insanların evlere kapanmasıyla birlikte tüketici şikayetleri de internet ortamına aktarılmaya başladı. Türkiye’nin en büyük Tüketici Portalına sahip olduklarını ifade eden Tüketiciler Derneği Başkanı İbrahim Güllü 2021’in ilk 6 ayında Tüketici Başvuru Merkezi’ne (TBM) toplam 6 bin şikayet ve bilgi talebi iletildiğini söyledi.

Tüketicilerin sosyal medya  (Facebook, İnstagram, Twitter) üzerinden şikayetlerini ve sorunlarını anlattığını söyleyen Güllü, sosyal ağlardan günde yaklaşık ortalama 30-50 kadar doğrudan şikayet aldıklarını belirtti. Güllü, Facebook’ta 123.000’i aşan üye sayılarının ver Türkiye’nin en büyük Tüketici Portalına sahip olduklarını ifade etti. Yılbaşı itibariyle hizmete giren www.tuketicibasvurumerkezi.com adlı siteye toplamda 532 şikayet geldiğini belirten Güllü; “Bu portalımızın diğer şikayet sitelerinden farkı ise Uzman ekibimiz tarafından şikayetlere çözüm önerileri üretiliyor olmasıdır. Aynı zamanda tüketicinin şikayeti firmanın mail adresine gönderilmekte ve eş zamanlı olarak TBM’nin Twitter adresinden de firma ve ilgili bakanlık etiketlenerek yayınlanmaktadır” dedi.

“Geçen Yıla Göre Yüzde 50 Artış Var”

2021 yılının ilk 6 aylık diliminde TBM’ne yapılan şikayet ve bilgi taleplerinin yaklaşık 6.000 civarında olduğunu söyleyen Gülllü, tüketicilerin şikayetlerinin ağırlıklı olarak abonelik sözleşmelerinde tüketiciye yansıtılan cayma bedelleri, e ticaret uygulamaları, banka işlemleri ve kargo sorunları olduğunu ifade etti.

Güllü 2020 yılına göre şikayet oranlarında yaklaşık yüzde 50’lik bir artış olduğunu belirtti.