Otobüsçüler: İflas kapıda

EKONOMİ 28.04.2021 - 23:51, Güncelleme: 08.12.2023 - 04:21 2073+ kez okundu.
 

Otobüsçüler: İflas kapıda

Başkan Arslan, sektör çalışanlarının tek geçim kaynağı olan otobüslerini kaybetmemeleri için alınması gereken acil tedbirleri sıralayarak, “Antalya’da faaliyette olan 489 özel halk otobüsü esnafı, 1000’e yakın çalışanları ile birlikte zor durumda. İflas kapıda” dedi

Antalya Otobüsçüler Odası Başkanı Yasin Arslan, Covid-19 önlemleri nedeniyle tam kapanma kararının alınması nedeniyle Antalya’da faaliyet gösteren 489 özel halk otobüsü esnafı ve ailesinin,1000’e yakın çalışanları ile birlikte zor durumda olduğunu hatırlattı. Kabine toplantısında Covid-19 salgınıyla mücadele kapsamında tam kapanma kararı alınmasının ardından iflasın eşiğinde olan esnafın daha da zora girdiğini ifade eden Arslan, “Şehrimizde faaliyet gösteren 489 özel halk otobüsü esnafı ve aileleri, 1000’e yakın çalışanları ile birlikte zor durumdadır. Salgının başından beri kendi imkanlarımızla ve kısmen Antalya Büyükşehir Belediyemizden aldığımız desteklerle toplu taşıma hizmetini sürdürmeye çalışan esnaflarımızın, acil tedbir alınmaz ise iflasları kaçınılmazdır” diye konuştu.   ACİL TEDBİRLER Sektör çalışanlarının mesleğini ve tek geçim kaynağı olan otobüslerini kaybetmemeleri için alınması gereken acil tedbirler olduğunu ifade eden Yasin Arslan, “Salgından etkilenen esnaflarımıza Ticaret Bakanlığı tarafından ödenen gelir kaybı desteği salgın bitene kadar iyileştirme yapılarak ödenmesi gerekmektedir. Ücretsiz hizmet yaptırılan tek özel sektör olan özel halk otobüsü işleticileri sadece yolcu gelirine dayalı çalıştıklarından günlük yüzde 30 ulaşan ücretsiz taşıma nedeniyle zor durumdadır. İstisnalar hariç (şehit yakınlarımız, gazilerimiz, güvenlik güçlerimiz) diğer tüm ücretsiz binişlere, biniş başına Türkiye genelini kapsayacak şekilde sabit bir fiyat belirlenerek elektronik ücret toplama sistemi verilerine göre esnaflarımıza ilgili bakanlıklar tarafından ödenmesi ya da yine elektronik ücret toplama sistemi verilerine göre aylık gelir desteğinin ücretsiz taşımayı karşılayacak şekilde arttırılması, ikisi de olmuyorsa en son 2018 yılında artırılan 1000 TL olan 65 yaş ve ücretsiz yolcu ücretinin 4 bin TL’ye çıkarılmasını talep ediyoruz” dedi.   Destek şart Toplu taşımada kullanılan akaryakıtta ÖTV ve KDV indirimi uygulanması istediklerini hatırlatan Başkan Yasin Arslan, “Vergi, SGK, Bağ-Kur primlerinin salgın bitene kadar devlet tarafından karşılanması veya ödenmemesi gerekir. Salgın bitene kadar ticari araçların da sivil araçlar gibi muayenelerinin 2 yıla çıkarılması lazım. Kamu ve özel bankalara olan tüm kredi borçlarının faizsiz ertelenmesi, Kısa Çalışma Ödeneğinin (KÇÖ) kapsamının genişletilmesi ve salgın bitene kadar devam ettirilmesi gerekmektedir. Yeni araç alımlarında KDV muafiyeti getirilmesi ve KOSGEB üzerinden hibe desteği sağlanmalı” diye konuştu.  Taleplerinin dikkate alınmasını ivedilikle isteyen Arslan, “Taleplerimiz yerine getirilirse, yüz binlerce insanın geçim kaynağı olan büyük bir sektörün yok olmasını engellenecektir. Durum gerçekten vahimdir. Kamu hizmeti yapan özel halk otobüsleri hizmeti aksatmamak için borçlanarak, elinde avucunda ne varsa satarak bugünlere gelmiştir. Artık sözün bittiği ve kelimelerle anlatılamayacak derecede zor durumda olan esnaflarımızın, devletimizin desteğine ve yapacağı düzenlemelere acil ihtiyacı vardır. Sayın Cumhurbaşkanımızın sektörümüzün yok olmasına müsaade etmeyeceğini umut ediyor, saygılarımızı sunuyoruz” diyerek konuşmasını tamamladı. Esra ALTUNKES
Başkan Arslan, sektör çalışanlarının tek geçim kaynağı olan otobüslerini kaybetmemeleri için alınması gereken acil tedbirleri sıralayarak, “Antalya’da faaliyette olan 489 özel halk otobüsü esnafı, 1000’e yakın çalışanları ile birlikte zor durumda. İflas kapıda” dedi

Antalya Otobüsçüler Odası Başkanı Yasin Arslan, Covid-19 önlemleri nedeniyle tam kapanma kararının alınması nedeniyle Antalya’da faaliyet gösteren 489 özel halk otobüsü esnafı ve ailesinin,1000’e yakın çalışanları ile birlikte zor durumda olduğunu hatırlattı. Kabine toplantısında Covid-19 salgınıyla mücadele kapsamında tam kapanma kararı alınmasının ardından iflasın eşiğinde olan esnafın daha da zora girdiğini ifade eden Arslan, “Şehrimizde faaliyet gösteren 489 özel halk otobüsü esnafı ve aileleri, 1000’e yakın çalışanları ile birlikte zor durumdadır. Salgının başından beri kendi imkanlarımızla ve kısmen Antalya Büyükşehir Belediyemizden aldığımız desteklerle toplu taşıma hizmetini sürdürmeye çalışan esnaflarımızın, acil tedbir alınmaz ise iflasları kaçınılmazdır” diye konuştu.
 
ACİL TEDBİRLER
Sektör çalışanlarının mesleğini ve tek geçim kaynağı olan otobüslerini kaybetmemeleri için alınması gereken acil tedbirler olduğunu ifade eden Yasin Arslan, “Salgından etkilenen
esnaflarımıza Ticaret Bakanlığı tarafından ödenen gelir kaybı desteği salgın bitene kadar iyileştirme yapılarak ödenmesi gerekmektedir. Ücretsiz hizmet yaptırılan tek özel sektör olan özel halk otobüsü işleticileri sadece yolcu gelirine dayalı çalıştıklarından günlük yüzde 30 ulaşan ücretsiz taşıma nedeniyle zor durumdadır. İstisnalar hariç (şehit yakınlarımız, gazilerimiz, güvenlik güçlerimiz) diğer tüm ücretsiz binişlere, biniş başına Türkiye genelini kapsayacak şekilde sabit bir fiyat belirlenerek elektronik ücret toplama sistemi verilerine göre esnaflarımıza ilgili bakanlıklar tarafından ödenmesi ya da yine elektronik ücret toplama sistemi verilerine göre aylık gelir desteğinin ücretsiz taşımayı karşılayacak şekilde arttırılması, ikisi de olmuyorsa en son 2018 yılında artırılan 1000 TL olan 65 yaş ve ücretsiz yolcu ücretinin 4 bin TL’ye çıkarılmasını talep ediyoruz” dedi.
 
Destek şart
Toplu taşımada kullanılan akaryakıtta ÖTV ve KDV indirimi uygulanması istediklerini hatırlatan Başkan Yasin Arslan, “Vergi, SGK, Bağ-Kur primlerinin salgın bitene kadar devlet tarafından karşılanması veya ödenmemesi gerekir. Salgın bitene kadar ticari araçların da sivil araçlar gibi muayenelerinin 2 yıla çıkarılması lazım. Kamu ve özel bankalara olan tüm kredi borçlarının faizsiz ertelenmesi, Kısa Çalışma Ödeneğinin (KÇÖ) kapsamının genişletilmesi ve salgın bitene kadar devam ettirilmesi gerekmektedir. Yeni araç alımlarında KDV muafiyeti getirilmesi ve KOSGEB üzerinden hibe desteği sağlanmalı” diye konuştu.  Taleplerinin dikkate alınmasını ivedilikle isteyen Arslan, “Taleplerimiz yerine getirilirse, yüz binlerce insanın geçim kaynağı olan büyük bir sektörün yok olmasını engellenecektir. Durum gerçekten vahimdir. Kamu hizmeti yapan özel halk otobüsleri hizmeti aksatmamak için borçlanarak, elinde avucunda ne varsa satarak bugünlere gelmiştir. Artık sözün bittiği ve kelimelerle anlatılamayacak derecede zor durumda olan esnaflarımızın, devletimizin desteğine ve yapacağı düzenlemelere acil ihtiyacı vardır. Sayın Cumhurbaşkanımızın sektörümüzün yok olmasına müsaade etmeyeceğini umut ediyor, saygılarımızı sunuyoruz” diyerek konuşmasını tamamladı.
Esra ALTUNKES

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve gazeteakdeniz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.