O karar İstanbul’dan!

ASAYİŞ 28.08.2020 - 00:32, Güncelleme: 08.12.2023 - 04:21 2649+ kez okundu.
 

O karar İstanbul’dan!

Yeni bir kararmış gibi lanse edilen ve Antalya’dan çıktığı öne sürülen tüketici lehindeki mahkeme kararının; Şubat 2020’de ve İstanbul’daki mahkemece alındığı ve daha önce Tüketici Başvuru Merkezince de ulusal basında açıklandığı ortaya çıktı

Antalya’da kendisini Tüketiciler Birliği Şube Başkanı olarak tanıtan Tüketiciler Birliği Derneği Başkanı Neşet Gündüz; bir tüketici mahkemesi kararını açıkladı. Bununla ilgili haberler 19 Ağustos günü ulusal basında ve TV kanallarında yer aldı. Ancak Antalya’daki, yeni bir dava kararı gibi lanse edilen ve basına yansıyan kararın Şubat ayına ait olduğu, kararın Antalya’da değil İstanbul Anadolu 3. Tüketici Mahkemesinde bir tüketicinin başvurusu üzerine alındığı, kararın Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu tarafından açıklandığı, bu açıklamalara ilişkin haberlerin de 10 Temmuz tarihinde basında yer aldığı ortaya çıktı. Konuya ilişkin gerçeklikler; Antalya’daki basın mensuplarının, 19 Ağustos günü yayımlanan, ‘Antalya’daki bir vatandaşın açtığı davayı anlatan’ son dakika haberleri üzerine yaptığı araştırma sonucu ortaya çıktı.   Karar Antalya’dan değil Birçok linkte, 19 Ağustos tarihinden önce 10 Temmuz 2020’de birçok ulusal gazetenin internet sitesinde ve CNN Türk televizyon kanalına ait sitede; https://www.cnnturk.com/video/ekonomi/mahkemeden-kredi-kartlariyla-ilgili-emsal-karar-tuketiciler-aidatlari-iade-alabilecek-video linkinde 19 Ağustos 2020 günü bir video haber yayımlandı. “Son dakika... Mahkemeden emsal karar! Kredi kartı aidatları iade alınabilecek” başlıklı video haberde; bankanın tüketiciyle müzakere etmeden kart aidatı alamayacağı ve tüketicilerin müzakeresiz kesilen kart aidatlarını geri alabileceği anlatıldı. Haberde özetle “Milyonlarca kredi kartı kullanıcısını ilgilendiren bir son dakika haberi yaşandı. Pek çok kişi kart aidat ücretlerinden şikayetçi. Antalya'da da bir kişi, yıllardır kullandığı kredi kartına aidat ücreti yansıtan ve talebine rağmen ücreti iade etmeyen bankaya karşı dava açtı ve o davada emsal bir karar çıktı. Banka tüketiciyle müzakere etmeden kart aidatı alamayacak. Tüketiciler, müzakeresiz kesilen kredi kartı aidatlarını geri alabilecek… Antalya'da kredi kartı aidatına karşı açılan davadan milyonlarca kart kullanıcısını ilgilendiren emsal bir karara varıldı. Davadan, bankanın tüketiciyle müzakere etmeden kart aidatı alamayacağı ve tüketicilerin müzakeresiz kesilen kart aidatlarını geri alabileceği sonucu çıktı… Emsal karara ilişkin Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz açıklama yaptı…” ifadeleri yer aldı.   TBM daha önce açıklamış Tüketiciler Birliği Derneği başkanı olan Neşet Gündüz’ün anlattığı kararın; 2020 yılı başında Şubat ayında alındığı, olayın Antalya’da değil İstanbul’daki mahkemece karara bağlandığı hatta kararın, https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/kart-aidati-icin-muzakere-sarti-6255950 gibi birçok linkte, 19 Ağustos tarihinden önce 10 Temmuz 2020’de Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu tarafından açıklandığı ortaya çıktı. 10 Temmuz 2020 tarihli Tüketici Başvuru Merkezi (TBM) Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu ile vatandaş G.A. adına dava açan Av. Aybars Karakırık’ın açıklamalarının yer aldığı haberde; “Kart aidatı için ‘müzakere’ şartı” başlıklı haberde; ‘Kredi kartı aidatına karşı açılan davadan emsal karar çıktı. Banka tüketiciyle müzakere etmeden kart aidatı alamayacak. Tüketiciler, müzakeresiz kesilen aidatları geri alabilecek’ ifadeleri yer alıyor.   Ağaoğlu anlatmış Haberde; İstanbul Anadolu 3. Tüketici Mahkemesinin 21 Şubat 2020 tarihli kararı tüm detaylarıyla irdeleniyor. Haberde Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu’nun “BDDK yönetmeliğinde yer alan, ‘kredi aidatı alınabileceğine’ dair husus bu karar sonrası artık tüketiciler açısından bağlayıcı değildir. Kendileriyle müzakere edilmeden kartlarından ücret kesilen her tüketici parasını geri talep etmeli” ifadeleri dikkat çekiyor.   Ağaoğlu: Müzakere şart Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, kararı şöyle değerlendirdi:“Mahkeme, net bir şekilde kredi kartı aidatının alınmasının Tüketicinin Korunması Kanunu’nun ruhuna aykırı olduğunu kararlaştırmış. Dolayısıyla BDDK yönetmeliğinde yer alan kredi kartı aidatı alınabileceğine dair husus, artık bu emsal karara göre tüketiciler açısından bağlayıcı değil. Aidat kesilen vatandaşlar, bu kararı emsal göstererek Tüketici Hakem Heyetleri’ne başvurup paralarını geri istemeli. Karar aynı zamanda Tüketici Hakem Heyetlerine güçlü bir emsal oluşturuyor. Kararda ayrıca, kredi kartı aidatının banka ve müşteri arasında karşılıklı müzakere edilerek mutabakat sağlanırsa alınabileceğine de dikkat çekilmiş. Aidat, kabusu artık bitmiştir. Sadece banka, tüketiciye aidatsız kart sunar ve bunun yanı sıra da aidatlı kart kullandırmak için müzakere edip müşterinin onayını alırsa, aidatın alınması yasal hale gelebilir.”   Şükrü AĞIRMAN
Yeni bir kararmış gibi lanse edilen ve Antalya’dan çıktığı öne sürülen tüketici lehindeki mahkeme kararının; Şubat 2020’de ve İstanbul’daki mahkemece alındığı ve daha önce Tüketici Başvuru Merkezince de ulusal basında açıklandığı ortaya çıktı

Antalya’da kendisini Tüketiciler Birliği Şube Başkanı olarak tanıtan Tüketiciler Birliği Derneği Başkanı Neşet Gündüz; bir tüketici mahkemesi kararını açıkladı. Bununla ilgili haberler 19 Ağustos günü ulusal basında ve TV kanallarında yer aldı. Ancak Antalya’daki, yeni bir dava kararı gibi lanse edilen ve basına yansıyan kararın Şubat ayına ait olduğu, kararın Antalya’da değil İstanbul Anadolu 3. Tüketici Mahkemesinde bir tüketicinin başvurusu üzerine alındığı, kararın Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu tarafından açıklandığı, bu açıklamalara ilişkin haberlerin de 10 Temmuz tarihinde basında yer aldığı ortaya çıktı. Konuya ilişkin gerçeklikler; Antalya’daki basın mensuplarının, 19 Ağustos günü yayımlanan, ‘Antalya’daki bir vatandaşın açtığı davayı anlatan’ son dakika haberleri üzerine yaptığı araştırma sonucu ortaya çıktı.
 
Karar Antalya’dan değil
Birçok linkte, 19 Ağustos tarihinden önce 10 Temmuz 2020’de birçok ulusal gazetenin internet sitesinde ve CNN Türk televizyon kanalına ait sitede; https://www.cnnturk.com/video/ekonomi/mahkemeden-kredi-kartlariyla-ilgili-emsal-karar-tuketiciler-aidatlari-iade-alabilecek-video linkinde 19 Ağustos 2020 günü bir video haber yayımlandı. “Son dakika... Mahkemeden emsal karar! Kredi kartı aidatları iade alınabilecek” başlıklı video haberde; bankanın tüketiciyle müzakere etmeden kart aidatı alamayacağı ve tüketicilerin müzakeresiz kesilen kart aidatlarını geri alabileceği anlatıldı. Haberde özetle “Milyonlarca kredi kartı kullanıcısını ilgilendiren bir son dakika haberi yaşandı. Pek çok kişi kart aidat ücretlerinden şikayetçi. Antalya'da da bir kişi, yıllardır kullandığı kredi kartına aidat ücreti yansıtan ve talebine rağmen ücreti iade etmeyen bankaya karşı dava açtı ve o davada emsal bir karar çıktı. Banka tüketiciyle müzakere etmeden kart aidatı alamayacak. Tüketiciler, müzakeresiz kesilen kredi kartı aidatlarını geri alabilecek… Antalya'da kredi kartı aidatına karşı açılan davadan milyonlarca kart kullanıcısını ilgilendiren emsal bir karara varıldı. Davadan, bankanın tüketiciyle müzakere etmeden kart aidatı alamayacağı ve tüketicilerin müzakeresiz kesilen kart aidatlarını geri alabileceği sonucu çıktı… Emsal karara ilişkin Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz açıklama yaptı…” ifadeleri yer aldı.
 
TBM daha önce açıklamış
Tüketiciler Birliği Derneği başkanı olan Neşet Gündüz’ün anlattığı kararın; 2020 yılı başında Şubat ayında alındığı, olayın Antalya’da değil İstanbul’daki mahkemece karara bağlandığı hatta kararın, https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/kart-aidati-icin-muzakere-sarti-6255950 gibi birçok linkte, 19 Ağustos tarihinden önce 10 Temmuz 2020’de Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu tarafından açıklandığı ortaya çıktı. 10 Temmuz 2020 tarihli Tüketici Başvuru Merkezi (TBM) Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu ile vatandaş G.A. adına dava açan Av. Aybars Karakırık’ın açıklamalarının yer aldığı haberde; “Kart aidatı için ‘müzakere’ şartı” başlıklı haberde; ‘Kredi kartı aidatına karşı açılan davadan emsal karar çıktı. Banka tüketiciyle müzakere etmeden kart aidatı alamayacak. Tüketiciler, müzakeresiz kesilen aidatları geri alabilecek’ ifadeleri yer alıyor.
 
Ağaoğlu anlatmış
Haberde; İstanbul Anadolu 3. Tüketici Mahkemesinin 21 Şubat 2020 tarihli kararı tüm detaylarıyla irdeleniyor. Haberde Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu’nun “BDDK yönetmeliğinde yer alan, ‘kredi aidatı alınabileceğine’ dair husus bu karar sonrası artık tüketiciler açısından bağlayıcı değildir. Kendileriyle müzakere edilmeden kartlarından ücret kesilen her tüketici parasını geri talep etmeli” ifadeleri dikkat çekiyor.
 
Ağaoğlu: Müzakere şart
Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, kararı şöyle değerlendirdi:“Mahkeme, net bir şekilde kredi kartı aidatının alınmasının Tüketicinin Korunması Kanunu’nun ruhuna aykırı olduğunu kararlaştırmış. Dolayısıyla BDDK yönetmeliğinde yer alan kredi kartı aidatı alınabileceğine dair husus, artık bu emsal karara göre tüketiciler açısından bağlayıcı değil. Aidat kesilen vatandaşlar, bu kararı emsal göstererek Tüketici Hakem Heyetleri’ne başvurup paralarını geri istemeli. Karar aynı zamanda Tüketici Hakem Heyetlerine güçlü bir emsal oluşturuyor. Kararda ayrıca, kredi kartı aidatının banka ve müşteri arasında karşılıklı müzakere edilerek mutabakat sağlanırsa alınabileceğine de dikkat çekilmiş. Aidat, kabusu artık bitmiştir. Sadece banka, tüketiciye aidatsız kart sunar ve bunun yanı sıra da aidatlı kart kullandırmak için müzakere edip müşterinin onayını alırsa, aidatın alınması yasal hale gelebilir.”

 
Şükrü AĞIRMAN

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve gazeteakdeniz.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.